فواید و مضرات پسته

فواید پسته

مصرف پسته می‌تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. برخی از این مزایا شامل داشتن قلبی سالم، کنترل وزن، مواظبت در برابر بیماری دیابت و فشار بالای خون و بهبود گوارش است. ویتامین‌ها مواد معدنی چربی‌ها و پروتئین‌های که در پسته یافت می‌شود برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از سوی دیگر انتخاب پسته شور و شیرین شده ممکن است انتخاب خوبی برای سلامت شما نباشد زیرا سرشار از سدیم و قند است.

ایدئال‌ترین روش این است که پسته به‌صورت طبیعی مصرف شود و تا حد امکان از مصرف پسته فراوری خودداری کردد. پسته این آجیل خوشمزه دارای مزایای زیادی برای سلامتی انسان‌ها دارد. این ماده یکی از محدود موادی است که دارای مواد مغذی زیادی دارد.

پسته دارای مواد مغذی زیادی همچون کربن هیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، فیبر غذایی، فسفر، پتاسیم، ویتامین B6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، ویتامین C، نیاسین، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین k است تمام این مواد مغذی باعث شده‌اند که پسته یک ماده عالی برای سلامت انسان باشد.

پسته یکی از انتخاب برتر برای افرادی است که حال رژیم گرفتن برای گاهش وزن خود هستند. شواهد نشان می‌دهد که پسته به خاطر کالری اندک، پروتئین بالا، اسید چرب غیر اشباح اندک و اسید چرب غیر اشباح بالا برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مفید است.

پسته به کاهش خشکی پوست کمک زیادی می‌کند اسیدهای چرب موجود در آن نقش مهمی در آن بازی می‌کنید همچنین چربی به عنوان یک مانع خوب عمل می‌کند. یکی دیگر از مزایای پسته این است که منبع خوبی برای سلامتی محسوب می‌شود همین امر به بهبود گوارش کمک می‌کند یک وعده یک انسی یا 30 گرمی از پسته حاوی 3 کرم فیبر غذایی خواهد بود همین مقدار به سیستم گوارش کمک می‌کند.

حتی پوسته‌ای که بر روی پسته قرار دارد حاوی مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان است تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که می‌توان این آنتی اکسید آن‌ها را استخراج کرده و به سایر مواد غذایی افزود. همان طور که می‌دانید آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های موجود در بدن را خنثی کنند. رادیکال‌های آزاد بیماری‌های همچون سرطان و بیماری‌های قلبی را ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای پسته برای سلامتی عملکرد آن در کنترل دیابت است افرادی که از دیابت رنج می‌برند، قند پیوند نامناسبی با پروتئین ایجاد می‌کنند و آن را غیر قابل استفاده می‌سازد آنتی‌اکسیدان‌های که در پسته وجود دارد به کاهش این فرایند کمک می‌کند
به همین علت مصرف آن برای افراد مبتلابه دیابت مفید است

پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌های گروه B است عناصری که سیستم ایمنی بدن را تقویت و مانع بروز بیماری‌ها می‌شود
از آنجایی که این محصول سرشار از ویتامین E است برای پوست و مو بسیار مفید است و مانع از آسیب رساندن پرتوهای فرابنفش می‌شود.

این محصول یکی از منابع مهم پتاسیم است به طوری که با جثه کوچکش پتاسیمی برابر با پتاسیم پرتقال دارد. خوردن آن باعث افزایش میل جنسی به دلیل داشتن طبع گرمش می‌شود. با وجود داشتن آهن خون‌ساز بوده و به بیماران کم‌خون کمک می‌کند. این محصول به دلیل داشتن بیشترین فیبر غذایی در میان‌مغزها به گوارش و کاهش میزان کلسترول و قند خون کمک می‌کند. با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ای و رزوراترول از سرطان جلوگیری می‌کند.

این محصول به دلیل داشتن (لوتئین، ریبوفلاوین و زاکسانتین) به پیشگیری و بهبود مشکلات بینایی کمک می‌کند. مصرف به اندازه آن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

مضرات پسته

پسته را باید به‌ اعتدال مصرف کرد روزی یک‌مشت تقریباً 30 گرم یا 50 عدد پسته کافی است
ازآنجایی که مغز آن گرم و خشک است خوردن زیاد آن موجب گرمی بدن و ظاهر شدن دانه‌های قرمز در پوست می‌شود.
و استفاده زیاد آن باعث چاقی و فشارخون و همچنین بیماری‌های روده و معده و گوارشی می‌شود.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top